Op een paar regendruppels na mooi weer om te pullen! In het
rennerskwartier stofte het zelfs. De baan had de organisatie nat
gemaakt en werd kundig vlak gehouden door een medewerker van
verbruggen. Omdat het voor ons de eerste wedstrijd was werden alle
tractoren door de technische commissie aan een buitenkant inspectie
onderworpen. gelukkig geen grote opmerkingen, een achteruit
rijlampje e.d. die moeten volgende wedstirjd in orde zijn.
Afgetrapt werd met de 3 ton sport
slechts 2 deelnemers, met slechts 19 cm verschil werd Crazy Green de
winnaar. Alle 2 de trekkers zagen er een stuk professioneler uit met
bredere banden een een rolkooi, compleet met helm en brandwerende
kleding leken het prostock trekkers! De
vrije klasse 3 en 4 ton maakte er een mooie
show van zeker de Black Danger die met een ongekend hoog toerental
de DAF naar de overwinning joeg in de 3 ton, de Bloody Mary deed
hetzelfde in de 4 ton, een FP in 10 seconden! Hij kreeg wel
tegenstand van de Red Lady maar die kwam met een backfire in de
finale snelheid te kort, toch een FP dus een gedeelde 1e plaats.
De supersport 3,5 ton
kende slechts 4 rijders, was dat vorig jaar nog de grootste klasse
nu lijkt dat anders te zijn! een dikke overwinning voor Little Blue
Junior een plaatje om te zien en hij gaat als een speer. Grote
pechvogel de Green Danger met 5 bar turbodruk scheurde de kop van de
6 cilinder MWM open. waren na vorig seizoen dikkere klepstorters
gemonteerd (8 mm inplaats van de standaard 6) leek Eddie op weg naar
een mooi seizoen, het begon dus in mineur! De
supersport 4,5
leek een overwinning te worden voor de mooie Dragon Deere ware het
niet dat er in de finale geen herkansing mogelijk is want Glenn liet
de kopeling te vroeg los met onvoldoende turbodruk stopte hij bij de
20 meter. Een herstart maar dat is niet toegestaan in de finale!
Mark de Sutter deed dat wel in de kwalifikatie, zijn 1e run was
ongeldig door een te hoog toerental in de herkansing pakte hij wel
een FP. Sander de Witte werd 4e die pakte net geen FP 97,77
Prostocks 3,5 ton
de kampioen van seizoen 2016 gaat weer voor dat kampioenschap, de El
Perrito reed 2 maal een fp. Eddie Janssens leek daar ook naar op weg
(hij reed een snellere fp dan Claude) maar een dikke witte rook
vertelde dat de trubo gehemeld was, geen finale dus voor de Red
Danger. The Blue Power heeft slechts 4 cilinders aan boord en dan is
het zo hoog mogelijk weggaan in toeren extra belangrijk maar met een
crower koppeling is dat even wennen geen finale voor Thomas. de Fast
Farmer, nieuw in deze klasse, kampte met hetzelfde probleem om de
koppeling onder de knie te krijgen! De
Hotstocks 4,5 ton er staan 7 deelnemers
ingeschreven maar er reden er maar 3....! Ooit reden er 9 trekkers
op een wedstrijd lijkt deze klasse als een kaars uit te gaan? De
Real Red is echter van plan gewoon (weer) kampioen te worden, 2
mooie FP`s. Red Warrior beging dezelfde fout als de Dragon Deere
want in zijn final trek brak een kabeltje van zijn noodstop en viel
de trekker stil een herkansing is echter in de finale niet
toegestaan, Gambler maakte daarvan gebruik om met 86,02 in zijn
finaletrek de 2e plaats op te eisen. De
3,5 ton vrije klasse zou normaal een
overwinning voor de Red Lady of Bloody Mary gaan worden echter, alle
2 deze trekkers stonden al op de vrachtwagen, de Red Lady had door
het backfire zijn luchtinlaat opgeblazen en Bloody Mary had een
losgelopen nokkenas houder. Ook de Impala ontbrak die was nog niet
wakker uit zijn winterslaaponderhoud. Wie zou dan die 3,5 gaan
winnen? en wat we vorig jaar nog voor onmogelijk zouden houden won
hier de Black Danger de finale! Slechts 77 cm verder dan Jerommeke 5
maar dat is genoeg voor de grootste beker...! De Speed Spirit lijkt
ook herboren na zijn winterslaap in Mill, hij bleef slechts 1,5
achter Jerommeke. Als nu ook nog de Impala en El Torro 2 erbij
zouden zijn is een uitslag niet te voorspellen! Jerommeke 4 reed de
aandrijving van de superchargers kapot en zullen we enkele
wedstrijden gaan missen. Bij de
9,5 ton trucks viel het aantal deelnemers
ook erg tegen, er staan 5 trucks ingeschreven en er waren er maar
2.... Crazy Grey Power en Team van Mele hadden 2 trekpogingen nodig
om zich in de finale te rijden. In die finale reed de Volvo
andermaal fp Pascal zette de mooie Scania op 99,94 meter. Op
naar de volgende wedstrijd in Tholen, op een kleibaan maar met de
zware Big Benz als sleepwagen. |
uitslag
FP is 110 meter |
vrije klasse 3 ton |
kwalificatie |
herkansing |
finale |
punten |
1 |
Black Danger |
FP 12.06 sec |
|
|
15 |
2 |
Speed Spirit |
107.08 |
|
|
12 |
vrije klasse 3.5 ton |
kwalificatie |
herkansing |
finale |
punten |
1 |
Black Danger |
FP 12,46 sec |
|
95.19 |
15 |
2 |
Jerommeke 5 |
FP 13.18 sec |
|
94.42 |
12 |
3 |
Speed Spirit |
FP 14.47 sec |
|
92.89 |
10 |
4 |
Jerommeke 4 |
80.61 |
|
|
8 |
6 |
Kwak bm |
78.62 |
|
|
6 |
vrije klasse 4 ton |
|
|
|
|
1 |
Bloody Mary |
FP 10.40 sec |
|
FP 12.75 sec |
13,5 |
2 |
Red Lady |
FP 13.01 sec |
|
FP 19.42 sec |
13,5 |
3 |
Jerommeke 5 |
FP 15.47 sec |
|
|
10 |
4 |
Jerommeke 4 |
79.33 |
|
|
8 |
5 |
Kwak |
77.12 |
|
|
6 |
3.5 ton
pro stocks |
|
|
|
|
1 |
El Perrito |
FP 15.37 sec |
|
104.29 |
15 |
2 |
Red Danger |
37.81 |
FP 14.89 sec |
def |
12 |
3 |
Blue Power |
66.31 |
50.53 |
|
10 |
4 |
Fast Farmer |
41.79 |
def |
|
8 |
4.5 ton Hotstocks |
|
|
|
|
1 |
Real Red |
FP 13.32 sec |
|
105.51 |
15 |
2 |
Gambler |
FP 13.89 sec |
|
86.02 |
12 |
3 |
Red Warrior |
FP 14.50 sec |
|
3.06 (def) |
10 |
sport 3.0 ton |
|
|
1 |
Crazy Green |
FP 17.10 sec |
82.40 |
|
15 |
2 |
Luctator |
95.51 |
82.21 |
|
12 |
supersport 3.5 ton |
|
|
1 |
Little Blue Junior |
FP 15.66 sec |
|
98.42 |
15 |
2 |
the Wizzard |
95.36 |
FP 17.25 sec |
93.70 |
12 |
3 |
Freigtliner |
90.91 |
95.29 |
|
10 |
4 |
Green Danger |
66.29 |
86.72 |
|
8 |
4.5 ton supersport |
|
|
1 |
Little Blue |
FP 16.87 sec |
|
98.27 |
15 |
2 |
Red Bull |
FP 17.78 sec |
|
73.85 |
12 |
3 |
Dragon Deere |
FP 12.64 sec |
|
22.10 |
10 |
4 |
Forza Bruta |
97.60 |
99.67 |
|
8 |
Supersport trucks 9.5 ton |
|
|
1 |
Crazy Grey Power |
59.46 |
FP 12.19 sec |
FP 16.82 sec |
15 |
2 |
Team v Mele |
98.54 |
FP 14.34 sec |
99.94 |
12 |
|