Een mooie zonnige dag voor tractor pulling! Ware het niet dat ook
hier de neerslag van de afgelopen weken zichtbaar was! De
vrachtwagens konden niet op het veld geparkeerd worden, die paar die
dit toch probeerde kwamen vast te zitten. de organisatie liet de
trekkers lossen in de berm van de weg maar de wegen in het
heuvelachtige Limburg zijn niet zo breed en ook niet recht,
haarspeld bocht na haarspeldbocht en om dan diepladers half in de
berm te zetten was niet echt de ideale oplossing maar wat moest men
anders! Men was om een uur of 11 begonnen met de standaardklassen
echter zonder de zode van de baan te verwijderen en dat leverde de
eerste uren een vettige bovenlaag op.
Moeilijk voor de Cerpentier 9.5 ton super sport trucks om
daar mee om te gaan en dat zie je ook aan de uitslagen, leveren die
meestal een snelle FP op, nu gebeurde dat pas in een 2e poging maar
snelheid was er nog niet. Voordeel was dat wel voor de volgende
klassen, want de trucks hadden de baan wat meer "gemengd"
De
3.0 vrije klasse hadden de eer dat probleem te "tackelen". Jerommeke
4 met, de meest baan ervaring, ging hier het beste mee om. De 1e
overwinning dit seizoen was binnen. Jerommeke 5 werd 2e en de Impala
die het vermogen op deze baan niet om wist te zetten in meters werd
3e, pech was er voor Raf met de Speed Spirit, een verstuiverleiding
brak af! Kwak reed door het te hoge gewicht bm mee, dat hoge gewicht
zit bij hem op de neus en op de vettige baan is dat juist verkeerd!
De Buiks hoveniers superstocks liet een prachtige winnaar zien,
eindelijk na jaren proberen en veranderen loopt de prachtige Case
als vergif, op de achterwielen een FP dat willen we zien prachtig!
Red Danger is dit seizoen aan de sukkel want "vroeger" ging
Eddie ook altijd op de achterwielen naar het eind, nu niet! Real Red
rijd BM in de prostocks en Henri zette ook een FP neer.
De Mussche 4.5 hotstocks
kende 2 pechvogels De Mussche Volvo gaf de geest op 78 meter, met een
ratelend geluid uit de achterbrug word dat sleutelen voor Steven.
Sarina heeft nog steeds pech nu leek de koppeling nog niet te
functioneren zoals het moet, een 2e poging na 99.73 zat er niet meer
in. De Gambler zag zijn kans schoon en revancheerde zich na enkele
mindere wedstrijden hij was de sterkste, De Real Red had zijn dag,
want ook nu bij de hotstocks loopt de mooie Inter zoals Niels en
Henri dat willen, De Red Warrior moest genoegen nemen met plek 3 en
Jeffrey met de Red Rose bleef daar een 1.5 meter achter en werd 4e.
Sarina met Red Fire dus 5 en Steven laatste en 6e.
De 3.0 ton
sportklasse werd zoals verwacht een overwinning voor Jef maar zonder
FP`s de vettige baan speelde de "kleintjes" parten! Nieuwkomer Filip
Kersten met zijn Valtra wilde na 2 jaar bouwen weten wat de
Valtra zou doen, verdienstelijk werd in zijn 1e wedstrijd 61.90 neer
gezet Komt goed!
De Sportklasse 3.5 ton was druk met nieuwkomers,
opvallend was dat Claude d`hont zijn 6.5 ton zware Volvo 810
afgeslankt had naar bijna 3500 kg iets meer dan 100 kg zal er nog af
moeten! Een hele operatie in een week tijd! De Freigtliner liet weer
eens zien hoe het moet ook op deze vettige baan werden 2 FP`s neer
gezet. Ledge Dancer had het Ford motortje goed aan het lopen (en de
trekker staat te koop!) en
legde beslag op de 2e plaats. Niki Buckinx noteerde plek 3, daarna
was het de beurt aan de "nieuwelingen" Claude wist van dit groepje
de meeste meters te trekken gevolgd door Veerle Thienpondt en Dirk
Albert.
De 4.0 ton vrije klasse werd gereden op een betere baan ware
het niet dat zo rond de 70 meter de baan zacht begon te worden door
het omhoog komende grondwater. opnieuw was stuurmans kunst dus
belangrijk! Maar Aukje met haar Impala lapte dat aan haar laars en
reed gewoon door de zachte plek tot 2 maal toe een FP! Een
prachtig gezicht om een 19 jarige Friese met 2 van die brullende
V12`s over de baan te zien gaan. Wim jr met Jerommeke 5 deed
hetzelfde maar... iets trager! Wim sr met de 4 heeft nu eenmaal net
wat minder pk`s en hem lukte het nu niet. Raf met de Speed Spirit
had met hulp een andere brandstofleiding gemonteerd maar... nu ging
de pomp van tijd! Een bekend probleem van DAF motoren! De Kwak
ondanks zijn woeste uiterlijk met 2 van die dikke Deutz V8 en een
V10 motor kon geen potten breken en stranden rond de 90 m.
De Black
Fury Junior 4.5 ton sportklasse kende maar 3 deelnemers. De Black
Fury sleepwagen had zelf een wedstrijd in West België en daar reden
de andere deelnemers! Verdienstelijk reed de Bison van Simon Louwet
naar de overwinning, "beteugeld" door Filip Kersten! Steven Mussche
reed die andere Fiat, de "Harde Vlijt" naar de 2e plaats, en Peter
Thienpondt moest genoegen nemen met de 3 plek.
De Black Fury 6.5 ton sport werd
als demo verreden vanwege dezelfde reden als de 4.5 ton de andere
deelnemers verkozen west België boven de kleibaan van Gulpen....
Jan de Munck trok de Blue Fox door de zachte plek in de baan zoals
we dat van een 6.5 tonner met flink wat pk`s verwachten!
Ondanks de problemen met het natte rennerskwartier mogen we zeggen
een perfecte organisatie met een mooie dag als resultaat. zo willen
we het vaker zien!
Bedankt organisatie Gulpen en wat ons betreft tot volgend jaar! en
we mogen ook een woord van dank zeggen aan de DCPO want als
experiment was besloten om op een baan te rijden! en.... dat lukte.
Zeker ook voor het publiek want nu vulde de DCPO de gaten bij de
ITPV en de ITPV vulde de gaten op bij de DCPO!
Een geslaagd experiment! |
Uitslag: |
1e trek |
herkansing |
finaletrek |
punten |
Vrije klasse 3.0 ton |
|
|
1 |
Jerommeke 4 |
FP 13.58 sec |
|
FP 14.04 sec |
10 |
2 |
Jerommeke 5 |
96.33 |
FP 15.59 sec |
FP 16.17 sec |
8 |
3 |
Impala |
FP 15.32 sec |
|
89.76 |
6 |
4 |
Speed Spirit |
5.25 (def) |
|
|
4 |
5 |
Kwak (bm) |
92.46 |
|
|
2 |
Vrije klasse 4.0 ton |
|
|
1 |
Impala |
FP 12.09 sec |
|
FP 13.29 sec |
10 |
2 |
Jerommeke 5 |
FP 12.55 sec |
|
FP 14.19 sec |
8 |
3 |
Jerommeke 4 |
FP 13015 sec |
|
87.04 |
6 |
4 |
Kwak |
90.19 |
|
|
4 |
5 |
Speed Spirit |
30.78 (def) |
|
|
2 |
Buiks Hoveniers Superstocks 3.5 ton |
|
|
1 |
The Undertaker |
FP 13.46 sec |
|
FP 15.04 sec |
10 |
2 |
Red Danger |
53.04 |
72.51 |
|
8 |
3 |
Real Red (bm) |
FP 16.04 sec |
|
|
6 |
Mussche Hotstocks 4.5 ton |
|
|
1 |
Gambler |
FP 13.53 sec |
|
94.14 |
10 |
2 |
Real Red |
FP 15.48 sec |
|
88.78 |
8 |
3 |
Red Warrior |
FP 14.59 sec |
|
86.26 |
6 |
4 |
Red Rose |
FP 15.27 sec |
|
84.71 |
4 |
5 |
Red Fire |
99.73 |
|
|
2 |
6 |
Mussche Volvo |
78.66 (def) |
|
|
2 |
Sport 3. ton |
|
|
1 |
Englisch
Attack |
74.19 |
73.81 |
|
10 |
2 |
Filip Kersten Valtra |
0.25 |
61.90 |
|
8 |
sport 3.5 ton |
|
|
1 |
Freigtliner 1 |
FP 17.57 sec |
|
FP 16.05 sec |
10 |
2
|
Ledge Dancer |
87.21 |
79.90 |
|
8 |
3 |
Niki Buckinx |
90.84 |
71.34 |
|
6 |
5 |
Claude d`hont (bm) |
70.24 |
75.13 |
|
4 |
5 |
Stefan Thienpondt (bm) |
63.08 |
64.63 |
|
2 |
6 |
Dirk Albert (bm) |
85.03 |
45.24 |
|
2 |
Black Fury Junior Sport 4,5 ton |
|
|
1 |
The Bison |
FP 15.39 sec |
|
99.87 |
10 |
2 |
Harde Vlijt |
FP 17.54 sec |
|
81.96 |
8 |
3 |
Green Devil |
FP 17.35 sec |
|
71.41 |
6 |
sport 6.5 ton |
|
|
1 |
Jan de Munck |
FP 21.55 sec |
|
|
10 |
Cerpentier super
sport Trucks 9,5 ton |
|
|
1 |
Daf Ieper |
81.37 |
FP 15.55 sec |
FP 15.32 |
10 |
2 |
T v Mele |
95.95 |
FP 15.01 sec |
FP 19.10 |
8 |
3 |
Dreamcatcher |
69.99 |
81.40 |
|
6 |
|