Internationale Tractor Pulling Vereniging

 
    

home     agenda    |   nieuws   |   tractoren   |  informatie   |   uitslagen  |  links   |  stand kampioenschap 

 

 

 

22 Juli Gulpen Let op aanvang is 11 uur in de voormiddag!  
 Een mooie zonnige dag voor tractor pulling! Ware het niet dat ook hier de neerslag van de afgelopen weken zichtbaar was! De vrachtwagens konden niet op het veld geparkeerd worden, die paar die dit toch probeerde kwamen vast te zitten. de organisatie liet de trekkers lossen in de berm van de weg maar de wegen in het heuvelachtige Limburg zijn niet zo breed en ook niet recht, haarspeld bocht na haarspeldbocht en om dan diepladers half in de berm te zetten was niet echt de ideale oplossing maar wat moest men anders! Men was om een uur of 11 begonnen met de standaardklassen echter zonder de zode van de baan te verwijderen en dat leverde de eerste uren een vettige bovenlaag op.
Moeilijk voor de Cerpentier 9.5 ton super sport trucks om daar mee om te gaan en dat zie je ook aan de uitslagen, leveren die meestal een snelle FP op, nu gebeurde dat pas in een 2e poging maar snelheid was er nog niet. Voordeel was dat wel voor de volgende klassen, want de trucks hadden de baan wat meer "gemengd" 
De 3.0 vrije klasse
hadden de eer dat probleem te "tackelen". Jerommeke 4 met, de meest baan ervaring, ging hier het beste mee om. De 1e overwinning dit seizoen was binnen. Jerommeke 5 werd 2e en de Impala die het vermogen op deze baan niet om wist te zetten in meters werd 3e, pech was er voor Raf met de Speed Spirit, een verstuiverleiding brak af! Kwak reed door het te hoge gewicht bm mee, dat hoge gewicht zit bij hem op de neus en op de vettige baan is dat juist verkeerd!
De Buiks hoveniers superstocks liet een prachtige winnaar zien, eindelijk na jaren proberen en veranderen loopt de prachtige Case als vergif, op de achterwielen een FP dat willen we zien prachtig! Red Danger is dit seizoen aan de sukkel want "vroeger"  ging Eddie ook altijd op de achterwielen naar het eind, nu niet! Real Red rijd BM in de prostocks en Henri zette ook een FP neer.
De Mussche 4.5 hotstocks kende 2 pechvogels De Mussche Volvo gaf de geest op 78 meter, met een ratelend geluid uit de achterbrug word dat sleutelen voor Steven. Sarina heeft nog steeds pech nu leek de koppeling nog niet te functioneren zoals het moet, een 2e poging na 99.73 zat er niet meer in. De Gambler zag zijn kans schoon en revancheerde zich na enkele mindere wedstrijden hij was de sterkste, De Real Red had zijn dag, want ook nu bij de hotstocks loopt de mooie Inter zoals Niels en Henri dat willen, De Red Warrior moest genoegen nemen met plek 3 en Jeffrey met de Red Rose bleef daar een 1.5 meter achter en werd 4e. Sarina met Red Fire dus 5 en Steven laatste en 6e.
De 3.0 ton sportklasse werd zoals verwacht een overwinning voor Jef maar zonder FP`s de vettige baan speelde de "kleintjes" parten! Nieuwkomer Filip Kersten met zijn Valtra wilde na 2 jaar bouwen weten wat de Valtra zou doen, verdienstelijk werd in zijn 1e wedstrijd 61.90 neer gezet Komt goed!
De Sportklasse 3.5 ton was druk met nieuwkomers, opvallend was dat Claude d`hont zijn 6.5 ton zware Volvo 810 afgeslankt had naar bijna 3500 kg iets meer dan 100 kg zal er nog af moeten! Een hele operatie in een week tijd! De Freigtliner liet weer eens zien hoe het moet ook op deze vettige baan werden 2 FP`s neer gezet. Ledge Dancer had het Ford motortje goed aan het lopen (en de trekker staat te koop!) en legde beslag op de 2e plaats. Niki Buckinx noteerde plek 3, daarna was het de beurt aan de "nieuwelingen" Claude wist van dit groepje de meeste meters te trekken gevolgd door Veerle Thienpondt en Dirk Albert.
De 4.0 ton vrije klasse werd gereden op een betere baan ware het niet dat zo rond de 70 meter de baan zacht begon te worden door het omhoog komende grondwater. opnieuw was stuurmans kunst dus belangrijk! Maar Aukje met haar Impala lapte dat aan haar laars en reed gewoon door de zachte plek tot 2 maal toe een FP! Een prachtig gezicht om een 19 jarige Friese met 2 van die brullende V12`s over de baan te zien gaan. Wim jr met Jerommeke 5 deed hetzelfde maar... iets trager! Wim sr met de 4 heeft nu eenmaal net wat minder pk`s en hem lukte het nu niet. Raf met de Speed Spirit had met hulp een andere brandstofleiding gemonteerd maar... nu ging de pomp van tijd! Een bekend probleem van DAF motoren! De Kwak ondanks zijn woeste uiterlijk met 2 van die dikke Deutz V8 en een V10 motor kon geen potten breken en stranden rond de 90 m.
De Black Fury Junior 4.5 ton sportklasse kende maar 3 deelnemers. De Black Fury sleepwagen had zelf een wedstrijd in West België en daar reden de andere deelnemers! Verdienstelijk reed de Bison van Simon Louwet naar de overwinning, "beteugeld" door Filip Kersten! Steven Mussche reed die andere Fiat, de "Harde Vlijt" naar de 2e plaats, en Peter Thienpondt moest genoegen nemen met de 3 plek.
De Black Fury 6.5 ton sport werd als demo verreden vanwege dezelfde reden als de 4.5 ton de andere deelnemers verkozen west België boven de kleibaan van Gulpen....  Jan de Munck trok de Blue Fox door de zachte plek in de baan zoals we dat van een 6.5 tonner met flink wat pk`s  verwachten!
Ondanks de problemen met het natte rennerskwartier mogen we zeggen een perfecte organisatie met een mooie dag als resultaat. zo willen we het vaker zien!
Bedankt organisatie Gulpen en wat ons betreft tot volgend jaar! en we mogen ook een woord van dank zeggen aan de DCPO want als experiment was besloten om op een baan te rijden! en.... dat lukte. Zeker ook voor het publiek want nu vulde de DCPO de gaten bij de ITPV en de ITPV vulde de gaten op bij de DCPO!
Een geslaagd experiment!

Uitslag:

1e trek herkansing finaletrek punten

Vrije klasse 3.0 ton

   
1  Jerommeke 4 FP 13.58 sec   FP 14.04 sec 10
2 Jerommeke 5 96.33 FP 15.59 sec FP 16.17 sec 8
3 Impala FP 15.32 sec   89.76 6
4 Speed Spirit 5.25 (def)   4
5 Kwak (bm) 92.46     2

Vrije klasse 4.0 ton

 
1  Impala FP 12.09 sec    FP 13.29 sec 10
2  Jerommeke 5 FP 12.55 sec    FP 14.19 sec 8
3  Jerommeke 4 FP 13015 sec   87.04 6
4  Kwak 90.19     4
5  Speed Spirit 30.78 (def)     2

Buiks Hoveniers Superstocks 3.5 ton

 
1  The Undertaker FP 13.46 sec FP 15.04 sec 10
2  Red Danger 53.04 72.51 8
3 Real Red (bm) FP 16.04 sec     6

Mussche Hotstocks 4.5 ton

 
1 Gambler  FP 13.53 sec   94.14 10
2  Real Red FP 15.48 sec    88.78 8
3  Red Warrior FP 14.59 sec    86.26 6
4  Red Rose FP 15.27 sec 84.71 4
5   Red Fire 99.73     2
 6  Mussche Volvo  78.66 (def)   2

Sport 3. ton

   
1  Englisch Attack 74.19 73.81 10
2 Filip Kersten Valtra 0.25 61.90 8

sport 3.5 ton

   
1  Freigtliner 1 FP 17.57 sec   FP 16.05 sec 10

2

Ledge Dancer

87.21

79.90    8
3  Niki Buckinx 90.84 71.34   6
5 Claude d`hont (bm) 70.24 75.13   4
5 Stefan Thienpondt (bm) 63.08 64.63   2
6 Dirk Albert (bm) 85.03 45.24 2

Black Fury Junior Sport 4,5 ton

 
1 The Bison FP 15.39 sec   99.87 10
2 Harde Vlijt FP 17.54 sec   81.96 8
3 Green Devil FP 17.35 sec    71.41  6
sport 6.5 ton    
1 Jan de Munck FP 21.55 sec 10

Cerpentier super sport Trucks 9,5 ton

   
 1 Daf Ieper 81.37 FP 15.55 sec  FP 15.32 10
2 T v Mele 95.95 FP 15.01 sec FP 19.10 8
 3 Dreamcatcher 69.99 81.40 6
 

Copyright © 2008 ITPV.NL, All rights reserved. Best viewed in 1024 x 768 resolution