Het was even spannend zaterdag veel, heel veel regen overal in
Nederland ook in Vessem. Maar het zou droog worden dus werd besloten
om de baan pas tegen de avond en eventueel zondagmorgen klaar te
maken. Zo ook het aankleden van het terrein in wind en regen lukt
dat niet. Het pakte goed uit, om 7 uur s`ochtends scheen de zon en
werd het een pracjtige dag tot... een uur of 4 toen er druppels
begonnen te vallen. Gelukkig niet veel, de wedstrijd kon gereden
worden. OP het eind van de middag vielen wel de 1e druppels maar het
publiek zocht de tent op of pakte een paraplu. De mensen bij de
grote boerendag begonnen toen wel hun spullen in te pakken want
graan dorsen in de regen is geen succes. De ITPV maakte er een
mooie show van, begonnen we met de
3 ton sport. Het werd een strijd tussen 2 groenen
notabene een nieuwkomer die spanning in de competitie brengt. Johan
Sels doet het erg goed met zijn LittleJohnsDream een 2e plek was
zijn beloning. De 3.5 sport
werd gereden voor de G-Force en ook die had een
mooie afstelling en ook hier Floating Finisch in de finale. Dat
geeft snelle FP`s en toch een klassering. Tot ieders verassing werd
Dries Leenders winnaar (zou het komen dat Piet meegekomen was?) De
Freigtliner blijft dit jaar tegen vallen, maar de jongens hebben
voor de winter de plannen al klaarliggen, vandaag was het echter nog
een laatste plaats. Op baan 1 bij de Stille Wille waren
ondertussen de 3 ton vrije klasse
aangehaakt. 8 Deelnemers! Ook de Kasper was aanwezig
en daar was het publiek blij mee dat RR V12 geluid doet de harten
van liefhebbers sneller kloppen! Echter tot overmaat van ramp liep
hun kwalifikatie niet goed af een supercharger sneuvelde na een
backfire. Einde verhaal voor de mooie V12. El Torro kreeg totaal
geen grip ook niet bij de 1e poging. Oorzaak was denken we dat ze na
de Bloody Mary moesten die de baan totaal overhoop had gezet met een
daverende FP... Door een gebroken gashandel konden ze dat in de
finale niet herhalen. Impala maakte daar gebruik van en pakte de
overwinning. Jerommeke 5 reed de finale met een rammelende achteras.
"Kenners" wisten te vertellen dat het kroon en pignon wiel een paar
tanden miste. Werk dus voor WIm jr.... Johan van Dijk reed een
werkelijk superstrakke finale run en met slechts cm verschil moest
hij zijn meerdere erkennen in de Impala. Dat ze (opnieuw) teveel
gevraagd hadden van de DAF moesten ze de tol voor betalen, een
gescheurd motorblok geen 4 ton voor Black Danger. De
de Theye strohandel hotstocks
is altijd een mooie klasse. De voorwieltjes hoog van de grond met
een dikke rookpluim naar een FP! Ook hier een verassende winnaar
Nick van de Perre heeft zijn Moonshiner goed in de teugels een 1e
plaats. Ook verassend, de Bison die 2e werd nog voor de gedoodverfde
favoriet No Shame, Netjes gedaan van Simon. Sarina had andermaal
pech (ook in Gulpen was de turboslang losgeschoten) een laatste
plaats voor de Red Fire. De
Steve Janssen loonwerk prostock klasse kende
eindelijk de lang verwachte nieuwe deelnmers. Claude d`hondt had
s`nachts doorgewerkt om zijn El Peritto klaar te krijgen inkl een
mooi kleurtje. Hij kan nog geen potten breken, de waterinjectie komt
komende winter pas maar het loopt al mooi strak. Jan Buiks had zijn
stoeltje afgegeven aan Paul en dat leek heel goed te gaan maar
halverwege de baan ging de mooie Case naar links en eindigde buiten
de baan. Door de dreigende regen was al besloten om de sleepwagen
meteen in finale afstelling te zetten en geen kwalifikatierun, geen
2e poging dus voor Paul. Arne van Rattingen was de 2e nieuwkomer en
wat voor een, een mooi plaatje en onder de motorkap het powerstar
Ford blok omgebouwd naar methanol! Iedereen was benieuwd wat hij zou
doen. De motor pakte mooi op maar doofde na het volledig open
trekken van de gashendel. Het leek erop dat de brandstof toevoor te
weinig capaciteit heeft en de druk wegvalt als de maximale opbrengst
geleverd moet worden. Maar toen gebeurde er iets minder leuks voor
Arne. Arne die na zijn run stopte op het eind van de baan om daar
zijn helm verder los te maken werd van achteren aangereden door de
shovel die de baan aan het schaven was, die had er niet meer op
gerekend dat Arne daar zou stoppen. 18 ton boorde zich tegen de
achterband van de Ford. Grote schade was het gevolg velgen, banden,
spatborden waren krom. De verzekering gaat, zoals het er nu naar uit
ziet, de schade vergoeden maar Arne zal er opnieuw veel uurtjes in
moeten gaan steken! Arne hoopt dit jaar nog wel aan te kunnen haken!
De 4 ton vrije klasse
werd tussen de regendruppels gereden, en ook hier meteen de finale
afstelling. De gaskabel was gerepareerd en nu dus wel een grandioze
run van de Bloody Mary. Een onbetwiste winnaar, Impala werd 2e en
door het ontbreken van Black Danger, Kasper en Jerommeke 5 reed
"subtopper" Jerommeke 4 naar plek 3, Fordson 4e en El Torro die nu
wel grip kreeg werd toch laatste want Rien kan niet genoeg gewichten
aanhangen voor de 4 ton. De El Torro werd trouwens gereden door Nick
Houke want Rien had andere (familie) verplichtingen. Als laatste
terwijl de druppels steeds dikker werden reed de
SDW grondwerken 4.5 ton sport.
Die werd magistraal gewonnen door Little Bleu. Die trekker ziet er
niet alleen uit om door een ringetje te halen maar loopt ook als een
trein! Sander de Witte met zijn Fiat werd 2e en nieuwkomer
Roadrunner de Inter 1455 van Cedric Janssen 3e. Een prachtige dag
in Vessem, jammer dat de regen een uurtje te vroeg begon te vallen
maar door meteen finale te rijden en geen kwalifikatierun te maken
was de IPTV net na 5 uur klaar. Moet misschien vermeld worden dat ze
in Vessem 2 nieuwe speakers/omroepers hadden en die mogen het meer
doen! Het ging ze goed af! |
|
uitslag |
|
vrije klasse 3 ton |
kwalificatie |
herkansing |
finale |
punten |
|
1 |
Impala |
FP 12.53 ec |
|
71.90 |
15 |
|
2 |
Black Danger |
FP 13.82 sec |
|
71.30 |
12 |
| 3 |
Jerommeke 5 |
FP 15.21 sec |
|
69.43 |
10 |
| 4 |
Bloody Mary |
FP 11.44 sec |
|
0.25 (def) |
8 |
| 5 |
Kasper |
91.51 |
|
|
6 |
| 6 |
Fordson |
81.71 |
|
|
4 |
| 7 |
Jerommeke 4 |
71.68 |
|
|
2 |
| 8 |
El Torro |
15.77 |
|
|
2 |
|
vrije klasse 4 ton |
|
|
|
|
|
1 |
Bloody Mary |
|
|
FP >120 |
15 |
|
2 |
Impala |
|
|
112.89 |
12 |
|
3 |
Jerommeke 4 |
|
|
79.19 |
10 |
|
4 |
Fordson |
|
|
77.75 |
8 |
|
5 |
El Torro |
|
|
70.96 |
6 |
| 6 |
Black Danger |
def |
|
|
|
| 7 |
Jerommeke 5 |
def |
|
|
|
| 8 |
Kasper |
def |
|
|
|
|
Steve
Jansen loonwerk 3.5 ton
pro stocks |
|
|
| 1 |
Red Danger |
|
|
106.44 |
15 |
| 2 |
El Perrito |
|
|
95.10 |
12 |
| 3 |
The Undertaker |
|
|
79.01 |
10 |
| 4 |
Ledge Dancer |
|
|
21.17 |
8 |
|
strohandel de Theye
4.5 ton Hotstocks |
|
|
|
1 |
Moonshiner |
|
|
112.98 |
15 |
|
2 |
De Bison |
|
|
108.30 |
12 |
|
3 |
No Shame |
|
|
107.16 |
10 |
|
4 |
Gambler |
|
|
104.04 |
8 |
|
5 |
Real Red |
|
|
99.57 |
6 |
|
6 |
Red Warrior |
|
|
95.85 |
4 |
|
7 |
Red Fire |
|
|
64.63 (def) |
2 |
|
sport 3.0 ton |
|
|
|
1 |
Farmboys Fantasy |
FP |
|
109.14 |
15 |
|
2 |
Little Johns Dream |
FP |
|
103.68 |
12 |
|
3 |
Zetor Power |
FP |
|
97.46 |
10 |
|
4 |
Crazy Green |
47.24 |
FP |
97.40 |
8 |
|
sport 3.5 ton |
|
|
|
1 |
`t
Valtmet |
FP |
|
103.30 |
15 |
|
2 |
New Born Blacky |
FP |
|
102.00 |
12 |
|
3 |
the Wizard |
FP |
|
101.90 |
10 |
|
4 |
Green Devil |
87.08 |
FP |
94.14 |
8 |
|
5 |
Freigtliner |
FP |
|
84.34 |
6 |
|
sdw grondwerken 4.5 ton sport |
|
|
|
1 |
Little Blue |
|
|
113.62 |
15 |
|
2 |
Forza Bruta |
|
|
95.02 |
12 |
|
3 |
Roadrunner |
|
|
86.04 |
10 |
|