|
In Bekkevoort reden de 4 ton vrije klasse, de 3 en 3.5 ton sport en
de trucks voor hun competitie punten.
Allereerst complimenten voor de organisatie, de
ontvangst en de wedstrijd waren goed geregeld, er was ruim voldoende
plaats en de planning was correct. Ook de afmetingen van de baan
waren goed in orde, zodat we met het oog op de veiligheid gerust
konden zijn tijdens de trek. Gezien de ervaring die is opgedaan
beloofd dit zeker naar de toekomst een nog mooiere wedstrijd te
worden.
De competitie in de 3 ton is
zeer spannend. Alle afstanden liggen dicht bij elkaar. De
verwachtingen van Johan Sels met "LittleJohnsDream"
waren hoog gespannen, maar hij kon deze door
problemen met de koppeling nog niet inlossen. Maar toch, iedereen is
er van overtuigd dat “ er iets in zit”. De baan gaf goed grip en was
in goede staat, zodat de overige rijders ook een mooie run konden
maken.
In de 3.5 ton blijft New
Born Blacky toch oppermachtig en wint bijna alles. We zijn benieuwd
wie hier verandering in kan brengen,’t Valtmet en The Wizzard zitten
hem dicht op de hielen. Ook hier ontwikkelde zich een sportieve
strijd op leven en dood. Ook hier konden de trekkers goed weg en
vonden grip, zodat ook het nodige spektakel was te zien. Green Devil
en the Wizard moesten Freightliner wel voor laten gaan (die ging wel
hoog de lucht in).
Er werd ook de 4 ton vrije
klasse gereden. Hierin staat geen maat op het vermogen van Bloody
Mary, die gaat letterlijk en figuurlijk hard zodat de
sleepwagenbemanning zeer alert moet zijn. De overige deelnemers
geraakten vlot weg en maakten een mooie run. Toen Aukje, de
Impala nu met 2 van die mooie V12 Allisons, op de
baan kwam werd het toch een stukje warmer, niet in de laatste plaats
door haar zelf. Maar door
een backfire van de bovenste motor
ontstond er een steekvlam in haar richting. Zo zie je maar waarom
brandwerende kleding verplicht is. Helaas stond haar vizier nog
open, waardoor ze vuur in haar gezicht
kreeg. Gelukkig viel alles mee en was er buiten enkele verbrande
haartjes niets aan de hand. Wel is de bovenste motor
afgeschreven en zullen ze het seizoen af maken met een motor!
Tweetie en Black sensation
gaven bij de truck op de andere baan nog een mooie show weg.
Iedereen
keerde tevreden naar huis en
misschien
dat we hier volgend jaar met
de gehele
ITPV
aan kunnen treden! |