|
Zaterdag avond na
aangekomen te zijn uit Tholen kon keurig op tijd door iedereen
worden gestart voor de eerste pull’s. In het begin lag de baan er
hobbelig bij, maar dit verbeterde snel tijdens het rijden en gaaf
voor niemand hinder. In de 3 ton sport had Farm Boys Fantasy breek
aan de gaskabel, waardoor hij de strijd moest staken. In de 3.5 ton
sport ging New Born Blacky met de winst lopen.
Zondag was
een ander verhaal, net toen ITPV moest gaan rijden begon het te
regenen, en onze voorspelling bleek juist. De baan kan niet veel
water verdragen, zeker niet voor de lichte klassen. Dit had tot
gevolg dat de 3 ton sport niet goed weg kwam. Nogmaals blijkt hier
als je de uitslagen bekijkt dat het een zeer aan elkaar gewaagd
deelnemersveld is. Little Johns Dream kon helaas niet goed wegkomen
door problemen met de koppeling, maar iedereen verwacht dat dit snel
verholpen zal zijn en dat hij een geduchte concurrent gaat worden.
Bij de 3.5 ton werd dan besloten te gaan rijden met de afstelling
van de 3 ton sport. Dit bleek een verstandige beslissing, want er
kon wat worden getoond. In de eerste trek reeds met uizondering van
Volvo BM en Ons Deutsje iedereen een Full Pull. Bij ons Deutsje
lijken de pk’s er maar niet uit te willen komen; In de finale was
New Born Blacky wederom de concurentie te sterk met een verschil van
ca. 8 meter!. De rest van het deelnemersveld strande binnen enkele
meters, zodat we ook hier weer een spannende competitie kunnen
tegemoet zien. Als laatste een compliment voor de organisatie.
Gezien het de eerste keer was, vonden we alles toch strak geregeld,
er was genoeg plaats om te parkeren, en ook de baanfunctionarissen
en de weegbrug waren goed bemand. Super was natuurlijk dat de tijden
en foto’s gelijk op een LED-scherm werden getoond zodat de
toeschouwers goed op de hoogte bleven. Dit werd ondersteund door de
commentatoren.
|